A Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Szakközépiskola látogatása
A szakközépiskolából már több éve, rendszeresen érkeznek diákok a Nagy Imre Emlékházba. A rendhagyó történelem óra során egy tartalmasabb bevezető után a diákok feladatlapokat kaptak, s az ebben szereplő kérdésekre a válaszokat maguknak kellett megkeresniük a kiállítás interaktív asztalain.
A múzeumi foglalkozáson kiemelt szerep jutott az idén szeptemberben beüzemelt új, érintőképernyős asztalnak, amelynek tartalma Nagy Imre életének három kiemelt állomása köré csoportosul (1945 földosztás, 1953 reformkormányprogram, 1956 a forradalom miniszterelnöke).
Az asztal újdonsága abban is rejlik, hogy alapvetően mozgóképek segítségével mutatja be az egyes életútállomásokat. A klipek gazdag képi anyaggal és szöveggel párosulnak. Tapasztalataink szerint az interaktív tevékenység egyrészt jobban leköti a múzeumba látogató diákokat, másrészt több információt képesek befogadni és rögzíteni, mint egy verbális kommunikációra épülő tárlatvezetés esetében. A személyes aktivitást igénylő múzeumi foglalkozás a helyben szerzett tudáson kívül maradandó élményt is jelent. A fiatalok kihívásokkal találkoznak és örömüket lelik a felfedezésekben, a feladatlapok helyes kitöltésében.
A kérdéssort hibátlanul kitöltő tanulókat a Nagy Imre Alapítvány kiadványaival jutalmaztuk. Így a sikerélmény tovább fokozódik, amely reményeink szerint további ismeretek megszerzésére ösztönzi a fiatalságot.